Židovský hřbitov v Brně

Krátká zastávka na židovském hřbitově v Brně. Není sice v centru turistického zájmu, ale to je možná dobře. Dnes se udělalo venku nádherně. Nejspíš jaro, nebo nějaká jiná bláznivina. Každopádně jsem z toho měl radost a vyrazil jsem s Martou na krátkou procházku. Tentokráte právě na hřbitov. Asi jsem fakt "morbid", protože mě tato místa přitahují :)
Brněnský židovský hřbitov byl založen v roce 1852 a je rozlohou největší na Moravě. Během své historie byl dvakrát rozšiřován, aby sem mohly být přeneseny stély ze zrušených hřbitovů v okolí Brna. Převážně šlo o náhrobky ze 17. až 19. století. Bez poškození přečkal druhou světovou válku a dnes má zhruba 11 tis. hrobů, přičemž jen 9 tis. je opatřeno náhrobkem. Zajímavostí je, že zde mimo jiných odpočívá i známý český herec Hugo Haas.

PS: zcela nepřekonatelný název druhé fotografie vymyslel, cituji: "maestro maestrissimo Peca největší, básnický heroes a talent největší" ...

2 komentáře:

  1. Jůúů! Jsem netušila, že tu v Brně máme židovský hřbitov, se drobet stydím O:)... ani, že je největší na Moravě... A kde tady v Brně se nachází vlastně? My byli jednou s fotokroužkem v Mikulově, tam mají taky krásný židovský hřbitov.
    Pac!
    AAAny

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní5:43 odp.

    Lotti-Byla sem a viděla. Mezi těmi nákladnými hrobkami působil nenápadný bílý náhrobek Hugo Haase velmi nezvykle. Jinak pro Anetu: u hřbitova je i synagoga a je tam přímo zastávka tramvaje Židenice - židovský hřbitov (asi tak ňák). Nevím ale, které. Je to linka z nádru. Mě to ale trvalo docela dlouho, než sem ho našla. Šla jsem úplně z jiné zastávky - no, ať žijou mapy :)
    Hřbitov je hezky vidět i z vlaku směrem na Vyškov a Olomouc. Jinak já sem tam chtěla fotit, tam však bylo napsané, že se to nesmí a že je to tam pod kamerou. Chodí tam i hlídka se psem, když to tam však nedemolujete, tak vám pejsek nic neudělá :)

    OdpovědětVymazat