Co je to láska

Náhodou jsem na Seznamu.cz četl článek o tom, jak je důležité malým dětem a nejen jim (i dospělí to potřebují slyšet) dávat najevo, že je máme rádi. Ne jen doufat že to cítí, ale prostě jim to říct. Na konci článku byly následující odpovědi dětí na otázku...

Co je to láska?
Na tuto otázku nám odpověděly děti ve věku 4-8 let.

>> Když moji babičku začala bolet kolena, nemohla se ohnout a namalovat si nehty na nohách. Tak jí je potom stále maloval děda, dokud ho také nebolela kolena. To je láska.
(Klára, 8 let)

>> Když mě někdo má rád, říká moje jméno tak hezky.
(Péťa, 5 let)

>> Láska je, když jdeme s tátou do lesa a hrajeme si spolu na skřítky a potom hledáme poklad. Jednou jsme našli deset korun.
(Amélie, 6 let)

>> Láska je, když dám ze své čokolády Lucce a Jindrovi a oni mi nemusí za to nic dát.
(Terka, 4 roky)

>> Láska je to, když táta říká legrační věci, abychom se s mámou smály.
(Petra, 6 let)

>> Láska je, když moje maminka udělá pro taťku kafe a trochu z něj odpije, aby věděla, že chutná dobře.
(Dan, 7 let)

>> Láska je s námi v pokoji na Vánoce, když přestaneme otvírat dárky a posloucháme.
(Martin, 5 let)
>> Když řekneš klukovi, že máš ráda jeho tričko, a on ho potom nosí každý den, to je láska.
(Vanessa, 8 let)

>> Když se mají lidi rádi, zůstanou spolu, i když jsou z nich malá stařenka a malý dědeček.
(Natálka, 5 let)

>> Málokdo ví, jak se to stane, ale slyšela jsem, že je to proto, že lidi voní. Proto si všichni kupují tolik voňavek a deodoranty. (Katka, 7 let)

>> Moje maminka miluje tatínka, proto mu dává nejlepší kousek z kuřete.
(Míša, 7 let)

>> Láska je, když se spolu lidi ožení a už jsou potom pořád spolu a hodně se smějí.
(Petr, 6 let)

>> Láska je, když maminka uvidí tatínka zpoceného a smradlavého a stejně ho má ráda.
(Lukáš, 8 let)

>> Láska je, když mi moje štěňátko olízne obličej, i když jsem ho nechala samotné celý den.
(Lenka, 5 let)

>> Láska je, když se holka navoní voňavkou a kluk si dá na sebe vodu po holení a potom jdou spolu ven a navzájem se vonějí. (Karel, 5 let)

>> Když někoho miluješ, tvoje oči běhají nahoru a dolů a z tebe vycházejí malé hvězdičky.
(Anička, 6 let)

>> Láska je, když maminka vidí tatínka na záchodě a nemyslí si, že je to ošklivé.
(Marek, 7 let)

>> Když to někdo nemyslí doopravdy, neměl by říkat ‚miluju tě‘, ale pokud to myslí doopravdy, tak by to měl říkat pořád.
(Páťa, 8 let)

Text jsem převzal z portálu super.cz. Tak doufám, že se na mě nebude autorka zlobit. Myslím, že je to moc pěkné čtení. Docela mě to dostalo...
Celý článek "25 způsobů, jak říct: Mám tě rád/a" je na adrese: http://www.super.cz/inspirace/15320-25-zpusobu-jak-rict-mam-te-rada.html

Žádné komentáře:

Okomentovat