Koncerty v Mendeláriu během Muzejní noci 2007

Tak jsem se potuloval na netu a hledal nějaké odkazy na Vox, až jsem našel článek Lucky Vaškeové, který byl otištěn Bulletinu Ignis Brunensis 20.května 2007. Upřímně jsem se při jeho čtení zasmál a tak vám jej tady předávám, neb jsem se k němu prokousal zcela náhodou a určitě bude fajn, když si jej přečtou i ostatní. Následuje citace článku:

V Mendeláriu zněly skladby Janáčka a Křížkovského
Lucie Vaškeová (autorka studuje obor Mediální studia a žurnalistika na FSS MU)
19. 5. 2007, čas 22.00

Brno, Mendlovo náměstí – Je sobota, půl jedenácté večer. V sále Mendelova muzea zní potlesk, mnozí diváci a dokonce i sboristé si otírají oči uslzené od smíchu.
Končí třetí opakování dramatického pásma ze skladeb a života Pavla Křížkovského v provedení vysokoškolského pěveckého sboru Vox Iuvenalis a studentů Gymnázia Pavla Křížkovského.
Gymnazisté zahráli krátkou scénku rozhovoru mezi Leošem Janáčkem a Pavlem Křížkovským. Tu sboristé proložili třikrát jejich skladbami. Celé pásmo bylo původně laděné zřejmě ve vážnějším duchu, než byl výsledek.
Ten ale diváci nakonec ocenili. „Nejprve jsem si říkal, že jsem si šel poslechnout sbor a ne životopisy skladatelů. Ale potom mě dostala ta fantastická improvizace,“ směje se Jan Fiala.
Hercům v jednu chvíli vypadl text a nápověda se snažila, seč mohla. Pohihňávání ze sboru a z hlediště vygradovalo do srdečného smíchu všech včetně herců.
Ani jedno pásmo nebylo stejně provedené, přesto každé mělo svůj vlastní půvab.
Představitele zmateného Křížkovského v zákulisí utěšují sboristky: „Nešil, bylo to super a lidi jsou nadšení!“ Mladík jen nedůvěřivě potřásá hlavou, nakonec se ale nechá přesvědčit a do dalšího představení se pouští zase s chutí.
„Myslím, že spojit krátké představení s jednotlivými skladbami je skvělý nápad,“ dodává sbormistr Jan Ocetek. „Možná, že mnozí ani nevěděli, kdo to Křížkovský vlastně byl. Ale po dnešním večeru to rozhodně nezapomenou,“ je přesvědčen sbormistr.

Žádné komentáře:

Okomentovat