Bzenecký Starý hrad a kaple Sv.Floriána a Šebestiána

Udělali jsme si s Martou malý výlet a navštívili město Bzenec. Konkrétním cílem byl vršek nad městem, na kterém se tyčí ruiny kaple. Všiml jsem si jich, když jsme tudy projížděl nedávno pracovně a hned jsem dostal chuť si je prohlédnout blíže. Na tomto kopečku dříve stával hrad a později jej nahradila kaple Sv.Floriána a Šebestiána, která byla zničena během bojů koncem druhé světové války. Dnes je z ní nádherná romantická zřícenina, která se nám s Martou možná líbí daleko víc, než kdyby kaple dosud stála v původní podobě. Celý den byl hodně pošmourný a krajina pod námi se při pohledu od kaple jevila jako zabalená v jemném saténu. Nakonec se ukázalo i sluníčko a vše dostalo nádherný zlatavý nádech. Pohled na Bzenec ponořený v této zlaté mlze byl opravdu skvostný:)

Pohled na Bzenec ze Starého hradu
Vyhlídkový altánekZřícenina kaple Sv.Floriána a ŠebestiánaTéměř jako antické ruiny v Římě :)
Historický pohled na kapli od vinných sklepůTakto kaple vypadal ještě před válkou, dokud ji vojáci nerozstříleli na rozvaliny

Překvapením pro nás byl odvalený betonový panel v těsné blízkosti kaple, který ukrýval vstup do podzemní chodby označené jako vojenský objekt. Má duše speleologa a blázna do jakéhokoliv podzemí zaplesala a ihned jsem se vydal na průzkum. Bohužel jsem neměl baterku a tak jsem se potmě odvážil jen ke vstupu do odbočující chodby, která pokračovala tmou směrem pod kapli. Udělal jsem fotku do tmy a výsledek ukazuje, že chodba opravdu míří někam do prostoru kaple, ale na konci je nejspíše zavalena. Zda uměle, nebo přirozeným sesuvem, to netuším. Nevím ani, z jakého důvodu a kdy zde byl tento objekt vybudován. Snad se to někdy dozvím. Zatím je to příjemné tajemství. Určitě se sem někdy vrátíme...

Vstup do podzemíMarta ve vstupní chodběChodba mířící pod kapli, s viditelným sesuvem půdy za ocelovými vrátky

Žádné komentáře:

Okomentovat