Zelená stezka - Zlatý list

Tento víkend jsme s Marťou věnovali přírodovědné soutěži pro děti Zelená stezka - Zlatý list. Přesněji krajskému kolu, které se konalo v táboře Zálesí u vesničky Mladé Bříště (u Pelhřimova). Marta zde pomáhala již třetí rok a tentokráte mě vzala sebou. V podstatě jde o to, že děti běhají po skupinkách po lese a na jednotlivých zastávkách odpovídají na otázky týkající se přírody. Na starost jsme dostali otázky okolo vody a její ochrany. Připadaly mi docela v pohodě a říkal jsem si, jak nejsem prudce inteligentní. Ale nadšení mě přešlo, když jsem si přečetl otázky z ostatních stanovišť a zjistil jsem, že mám znalosti stěží na úrovni prvňáčků na základní škole:) Voda mi byla přeci jen nejbližší... V sobotu dopoledne byla ukázka dravců ze záchranné stanice a odpoledne soutěžily starší děti. Marta zůstala na stanovišti sama a já jsem se přidal s mladšími na procházku po lese. Strašně mě to nadchlo (zejména komentáře odborníka, které byly naprosto skvělé) a myslím, že kdybych něco podobného zažil jako malý, tak teď ze mě není stavební inženýr, ale určitě nějaký ekolog. K večeru se bohužel hodně zatáhlo a přihnala se bouřka, která vydržela i celou neděli, takže mladší děti místo lesem běhaly mezi chatkami. I tak si myslím, že to bylo moc fajn. Krásně jsem si zde odpočinul a dokonale jsem zapomněl na práci, která mě během posledního týdne dohnala až k braní léků na žaludek...

Mladé Bříště-odraz kostelíku v požární nádržiTábor Podlesí-dolní chatičkyZahájeníKladinský potokStromy okolo potokaChoroše u Jankovského potokaSokolík s poraněným křídlemSova pálenáVycházka do Rousínovského lesa na kótu 599 m.n.m.B.p.v (na těch kamenech je 600:)Marta na stanovišti první den, tak schválně: co to znamená, když řeknu "srážky byly 12mm?".Poslední foto v sobotu večer, přišla bouřka a mě právě v tento okamžik došla baterka ve foťáku

Žádné komentáře:

Okomentovat